Kurching City FC menyambung semula latihan aktif apabila pemain bintang mereka kembali dari kecederaan.

Kurching City FC menyambung semula latihan aktif apabila pemain bintang mereka kembali dari kecederaan.

Kuching FA coach eyes winning start to season

Ini berita baik untuk Kurching City FC! Kepulangan pemain bintang daripada kecederaan boleh meningkatkan semangat dan prestasi pasukan. Adakah anda mengikuti pasukan ini dengan rapat? Jika ya, siapakah pemain bintang yang telah kembali?

KUALA LUMPUR: Kuala Lumpur (KL) City FC akan kehilangan Mohamad Kamal Azizi Mohamad Zabri untuk beberapa perlawanan selepas pemain bek kanan itu mengalami kecederaan tangan kanan yang disyaki patah semasa perlawanan pembukaan Liga Super menentang Kuching City FC semalam.

Pemain berusia 30 tahun itu cedera apabila sepakan kuat oleh Mohamad Arif Fadzilah Abu Bakar @ Muhammad dari Kuching City terkena tangan kanannya pada minit kedua perlawanan di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur di Cheras.

Kamal Azizi terpaksa diusung keluar dari padang dan digantikan oleh J. Partiban ketika kedua-dua pasukan berakhir dengan keputusan seri 1-1.

“Saya rasa dia (Kamal Azizi) patah tangannya, saya tidak pasti (menunggu pemeriksaan lanjut),” kata ketua jurulatih KL City, Miroslav Kuljanac dalam sidang media selepas perlawanan di sini.

Jurulatih dari Croatia itu berkata, kecederaan Kamal Azizi menjejaskan tempo pasukannya, tambahnya keadaan menjadi lebih rumit apabila mereka terpaksa bermain dengan 10 pemain apabila pemain pertahanan yang baru ditandatangani, Adrijan Rudovic, dibuang padang pada minit ke-39.

Walau bagaimanapun, beliau berpuas hati dengan keazaman dan ketabahan yang ditunjukkan oleh para pemainnya untuk sekurang-kurangnya memperoleh satu mata daripada perlawanan tersebut.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *